|
Witamy w wirtualnym Biurze Rzecznika Prasowego Politechniki Śląskiej!
Biuro Rzecznika Prasowego pośredniczy w dobrych kontaktach między Wspólnotą Akademicką Politechniki Śląskiej i mediami. Wspiera komunikację Uczelni za pośrednictwem środków masowego przekazu. Współpracując ze Wspólnotą Akademicką oraz jednostkami Uczelni, prowadzi działania informacyjne na temat Politechniki Śląskiej.
Biuro umożliwia kontakt z ekspertami Politechniki Śląskiej, a także pomaga w nawiązaniu relacji naukowców, pracowników Uczelni i studentów z przedstawicielami mediów. Organizuje konferencje, briefingi prasowe oraz spotkania z dziennikarzami, które są najlepszą okazją nie tylko do rozmowy, ale także atrakcyjnego zaprezentowania dokonań naukowych. Przygotowuje informacje prasowe, materiały fotograficzne, dźwiękowe i filmowe dla mediów.
Opracowuje m.in. „Newsletter” i „Biuletyn Politechniki Śląskiej”, a także sekcje „Wiadomości” i „Galeria zdjęć” oraz podstronę „Koronawirus – ważne informacje” na www.polsl.pl. Prowadzi dokumentację fotograficzną oraz filmową wydarzeń z udziałem Władz Uczelni.
Dzięki współdziałaniu ze społecznością Politechniki Śląskiej, Rzecznik Prasowy PŚ wraz z Zespołem Współpracowników ma zaszczyt i przyjemność współtworzyć i udostępniać najważniejsze informacje z życia Uczelni szerokiemu gronu odbiorców.
Zadania Biura Rzecznika Prasowego:
• budowanie pozytywnego wizerunku Uczelni w mediach, • reprezentowanie w mediach stanowiska Władz Politechniki Śląskiej, • utrzymywanie bieżącego kontaktu i współpraca z mediami, • inspirowanie publikacji prasowych dotyczących działalności Uczelni, • udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy dotyczące działalności Uczelni, • redakcja strony internetowej Politechniki Śląskiej, • redakcja i skład graficzny „Biuletynu Politechniki Śląskiej”, • redagowanie „Newslettera” oraz strony internetowej Politechniki Śląskiej, • prowadzenie monitoringu mediów w zakresie publikacji o Politechnice Śląskiej oraz inicjowanie reakcji na te publikacje, • współpraca z Biurem Promocji oraz Centrum Popularyzacji Nauki w zakresie działań promocyjnych i popularyzatorskich, przygotowywanie treści prasowych, informacyjnych i promocyjnych do publikacji wewnętrznych i zewnętrznych, • współpraca z Centrum Inkubacji i Transferu Technologii (CITT) w zakresie przygotowywania treści prasowych dla mediów, do publikacji wewnętrznych i zewnętrznych, • współpraca z Biurem Karier Studenckich w zakresie przygotowywania treści prasowych dla mediów, do publikacji wewnętrznych i zewnętrznych, • współtworzenie strategii komunikacyjnej Uczelni, • fotograficzna dokumentacja wydarzeń z życia Uczelni, • projekty graficzne zgodne z Systemem Identyfikacji Wizualnej Politechniki Śląskiej, • wykonywanie projektów graficznych: bannerów, plakatów, gadżetów oraz innych materiałów graficznych na zlecenie władz Uczelni, • przygotowywanie materiałów do druku, • współpraca z drukarniami, wydawnictwami oraz agencjami reklamowymi, • przygotowywanie prezentacji do wystąpień publicznych Władz Uczelni, • organizowanie konferencji prasowych, • udział w wydarzeniach promujących Politechnikę Śląską. (Regulamin Organizacyjny Politechniki Śląskiej)
|
|
|